Rólunk
Tartalom:
- Intézményünkről
- Képzési kínálatunk
- Oktatási háttér
- Felnőttképzési engedély
- Minőségpolitikai nyilatkozat
- Panaszkezelés
INTÉZMÉNYÜNKRŐL
Az Alternative English School 32 éve a képzési piac aktív szereplője. Munkánk során fontosnak tartjuk a társadalmi és gazdasági változásokat figyelembe vevő összehangolt képzési rendszer működtetését, szem előtt tartva a minőségi idegennyelv-oktatás fontosságát.
Sok éves felnőttképzési tapasztalatunk, minősítéseink, szakmai eredményeink és a térségben széleskörű képzési referenciánk a garancia arra, hogy hallgatóink és ügyfeleink intézményünkben színvonalas képzési szolgáltatásokban részesülnek.
Minősítéseink, eredményeink
- 2022-től "új típusú" felnőttképzési engedéllyel rendelkező intézmény /E/2022/000125/
- 2020-tól bejelentett felnőttképző intézmény /B/2020/000692/
- 2014-től 2022-ig "régi típusú" felnőttképzési engedéllyel rendelkező intézmény /E-000490/2014/
- LCCI Akkreditált Vizsgahely
- LanguageCert Akkreditált Vizsgahely
- Az Év Felnőttképzési Intézménye, 2011 /BKMKIK/
- Európai Nyelvi Díj, 2008
KÉPZÉSI KÍNÁLATUNK
Oktatás 5 nyelven
Iskolánkban a következő nyelvekből tartunk általános, üzleti nyelvi, illetve szaknyelvi képzéseket:
- angol
- német
- francia
- orosz
- magyar, mint idegen nyelv
Képzési szintrendszerünk igazodik a Közös Európai Referenciakerethez.
Aktuális tréningjeinkről a Tanfolyamok, tréningek menüpontban tájékozódhat.
Vállalati képzések
Térségünk egyik meghatározó vállalati nyelvi képzőjeként széles képzési palettát alakítottunk ki a vállalati igényeknek megfelelően.
Munkánk során fontosnak tartjuk:
a kommunikatív kompetencia alapú, készségfejlesztésre épülő
- folyamatos tananyagfejlesztést
- új tanulási kultúra kialakítását
melynek érdekében új, innovatív – cégre szabott – oktatási módszereket alkalmazunk.
Kiemelt vállalati képzési ajánlatunk:
- Általános és üzleti nyelvi képzések (angol, német orosz, francia, magyar mint idegen nyelv)
- Intenzív nyelvi tréningek (angol, német, orosz, francia, magyar mint idegen nyelv)
- Szaknyelvi kompetenciákat fejlesztő képzések (angol, német, orosz, francia, magyar mint idegen nyelv)
- COMPACT Building Business Skills képzések (angol, német)
- Duális nyelvi tréning (angol, német, francia, orosz)
- Pályázatok keretein belül zajló képzések - pl. GOP, GINOP - céges ügyfelek számára
- Magyar nyelv külföldieknek
Fenti képzéseinkről bővebb információt a Vállalatoknak menüpontban talál.
Lakossági ajánlatunk
Magánórás képzések
Képzéseink tananyagát - részletes szint- és igényfelmérést követően - hallgatóink egyéni céljának megfelelően alakítjuk ki, rugalmasan alkalmazkodva tanulási ritmusukhoz, időbeosztásukhoz. Igény szerint felkészítjük hallgatóinkat az általuk választott – pl. LanguageCert, LCCI, Euroexam, Origo, Telc, BME, BGF - nyelvvizsgára is. Bővebben
Vizsgatréningek
Az Alternative English School a LanguageCert angol általános nyelvű vizsgájának, valamint az LCCI angol üzleti szaknyelvi vizsgájának akkreditált vizsgahelye.
Iskolánk LanguageCert és LCCI vizsgahelyként az éves meghirdetett vizsgaidőponthoz igazodva kiscsoportos LanguageCert és LCCI vizsgatréninget szervez, támogatva ezzel a célirányos felkészülést.
Valamennyi vizsgatréningünket elsősorban azoknak ajánljuk, akik már rendelkeznek a vizsga szintjének megfelelő vagy azt megközelítő nyelvtudással. Bővebben
Tematikus tanfolyamok
Egy-egy témához (külföldi munkavállalás, érettségire való felkészítés stb.) kapcsolódó, jellemzően alacsonyabb óraszámú tanfolyamok különböző szinteken. A képzéseket azoknak ajánljuk, akiknek nem a hagyományos nyelvi fejlesztő tanfolyamra van szükségük, hanem konkrét céljuk eléréséhez egy-egy témában, ahhoz kapcsolódó idegen nyelvi szituációkban, szókincsben szeretnének elmélyedni. Bővebben
Általános tanfolyamok
A hagyományos értelemben vett nyelvi fejlesztő tanfolyamok, melyek során a négy alapkészség (olvasásértés, hallás utáni értés, íráskészség, beszédkészség) fejlesztése párhuzamosan történik kezdő szinttől egészen felsőfokú nyelvtudásig. Bővebben
Üzleti nyelvi képzések
Kis létszámú csoportos tanfolyamok angol és német nyelvből az üzleti szaknyelv iránt érdeklődőknek. A képzést azoknak ajánljuk, akik már rendelkeznek középfokú általános nyelvismerettel vagy középszintet közelítő szaknyelvi ismeretekkel. Bővebben
Próbanyelvvizsgák
Azoknak, akik az éles nyelvvizsga előtt szeretnék kipróbálni magukat iskolánk próbavizsga lehetőséget is tud biztosítani. A próbavizsgázók ezzel felmérhetik tudásszintjüket, és értékes segítséget kaphatnak ahhoz, hogy az igazi vizsgán már rutinos vizsgázóként vehessenek részt. Bővebben
OKTATÁSI HÁTTÉR
Módszereink
Hatékony oktatási módszerek – személyes figyelem
Kis létszámú csoportos, és magánórás képzéseink során fontosnak tartjuk, hogy hallgatóink a lehető legrövidebb idő alatt érjék el a kívánt nyelvi szintet, ezért kiemelt figyelmet fordítunk:
- a korszerű oktatási módszerek alkalmazására
- a beszédközpontú oktatásra
- az órák kellemes légkörének biztosítására
- a gyakorlatias, élményszerű képzési formára
- a mindennapokban jól hasznosítható nyelvismeret megalapozására, sikerélményt biztosítva ezzel hallgatóinknak, mely további lendületet ad nyelvtanulásukhoz.
Képzési szintrendszerünk igazodik az Európa Tanács Közös Európai Nyelvi Referenciakeretéhez (A1-C2). Hallgatóinkat - figyelembe véve igényeiket - szintfelmérést követően soroljuk be a megfelelő szintű képzésre. A nyelvtanulás/nyelvtanítás menetét szakmai- és tanulmányi vezetőink folyamatosan felügyelik, koordinálják, kiemelt figyelmet fordítva arra, hogy hallgatóink hatékonyan és eredményesen tudjanak nyelvet tanulni.
Oktatói csapatunk
Folyamatos fejlődés - Tudásmegosztás
Valamennyi tanárunk nyelvtanári végzettséggel és felnőttképzési oktatási gyakorlattal, illetve közülük többen általános és/vagy szaknyelvi nyelvvizsgáztatói képesítéssel is rendelkeznek. Magyar anyanyelvű oktatóink mellett, idegen anyanyelvű lektoraink is segítik hallgatóinkat a nyelvtanulási folyamat során.
Munkatársaink a tudásmegosztást, illetve a folyamatos szakmai fejlődést szem előtt tartva évente számos külső és belső továbbképzésen vesznek részt.
Büszkék vagyunk arra, hogy kollégáink többsége már 10-15 éve dolgozik iskolánkban, kiváló szakmai csapatot alkotva.
BEJELENTETT FELNŐTTKÉPZŐ INTÉZMÉNY
Iskolánk a Felnőttképzési törvény 2020. szeptember 1-től hatályos előírásainak megfelelő bejelentett felnőttképző intézmény (B/2020/000692).
A bejelentés alapján folytatott képzésekhez kapcsolódóan az adatkezelési és adatszolgáltatási tájékoztatónkat az alábbiakban találja meg.
FELNŐTTKÉPZÉSI ENGEDÉLY
Nyelviskolánk a 2013. évi felnőttképzési törvény 2020. szeptember 1-től hatályos előírásai szerinti engedéllyel rendelkező felnőttképzési intézmény (E/2022/000125).
Ennek megfelelően a jogszabályi előírásokhoz igazodó minőségirányítási rendszert működtetünk, mely garanciát jelent a szakszerű működésre és biztosítja a képzésben résztvevőket arról, hogy intézményünk felnőttképzési tevékenységét a jogszabályban meghatározott magasabb minőségi követelményeknek megfelelően végzi.
Felnőttképzési engedélyünk hatálya alatt állami és/vagy Európai Uniós forrásból támogatott képzéseket folytatunk vállalati ügyfeleink részére.
Az engedély alapján folytatott képzésekhez kapcsolódóan az adatkezelési és adatszolgáltatási tájékoztatónkat az alábbiakban találja meg.
Iskolánk, a Felnőttképzési törvény 2019. december 31-i állapotának megfelelő "régi típusú" felnőttképzési engedéllyel kapcsolatos dokumentumai.
MINŐSÉGPOLITIKAI NYILATKOZAT
Intézményünk a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény szerinti bejelentett képzőként, valamint felnőttképzési engedélyének birtokában változatos nyelvi képzési tevékenység folytatását tűzte ki célul, mind lakossági, mind pedig munkáltatók által saját dolgozóik részére megrendelt képzések keretében.
A felmerülő piaci igényekhez rugalmasan alkalmazkodva folyamatosan fejlesztjük képzési kínálatunkat. Képzési programjaink fejlesztése során oktatói közösségünk szakmai tapasztalatára, és tudására támaszkodunk.
A szakmai munkánkat színvonalas tájékoztatással, minőségi szervezési munkával, igényes infrastrukturális feltételekkel kívánjuk megalapozni.
Jelen minőségpolitikai nyilatkozattal elkötelezzük magunkat arra, hogy
- - tevékenységünk minőségbiztosítási rendszerét és a szakmai munka eredményességét folyamatosan mérjük és tökéletesítjük, felelősséget vállalva mind vezetői, mind munkavállalói szinten a rendszer működtetéséért és fejlesztéséért;
- - a rendszer teljesítményét és a minőségcélok teljesülését rendszeresen értékeljük az intézmény vezetőségének bevonásával;
- - a minőségpolitikában és a vezetőségi átvizsgálásban megfogalmazott célok megvalósításához rendelkezésre bocsátjuk a szükséges erőforrásokat;
- - figyelembe vesszük és kielégítjük a képzésben részt vevők, a munkáltatók, a munkatársak és az oktatók felnőttképzéssel kapcsolatos igényeit, valamint az elégedettségmérésen és a helyesbítő tevékenységeken keresztül figyelembe vesszük és beépítjük a képzésben résztvevők véleményét a minőségbiztosítás megvalósításába.
Célunk megfelelni a hatályos jogszabályi és szakmai előírásoknak. Ennek előfeltétele az általunk biztosított tevékenységek szabályozott, ellenőrzött és felügyelt végrehajtása.
Stratégiánk ügyfeleink igényeinek és a kapcsolódó képzési szolgáltatásainknak legjobb minőségben történő kielégítése, olyan kompetenciák közvetítése, amelyek elsajátításával a résztvevők magas szinten képesek megfelelni a követelményeknek és a szakmai kihívásoknak.
Munkatársainktól és a tevékenységünkbe bevont partnereinktől elvárjuk a megkívánt minőségszint folyamatos biztosítását, valamint minőségjavulást eredményező intézkedések felvetését, megvitatását és végrehajtását. Minőségpolitikánk alapja az ügyfél elégedettsége, ezért rendszeresen felmérjük ügyfeleink elégedettségét és visszajelzéseik alapján folyamatosan fejlesztjük, javítjuk tevékenységünket. Az eredményességet jól képzett, elkötelezett munkatársakkal, megfelelő tárgyi és személyi feltételek biztosításával növeljük.
Kecskemét, 2022. 10. 11.
PANASZKEZELÉS
Ügyfélszolgálati rendszer, panaszügyintézés helye
A képzések iránt érdeklődő ügyfelek, jelentkezők, a megrendelők és a képzések résztvevői az alábbiak szerint vehetik igénybe akár személyesen is az ügyfélszolgálatot érdeklődés, illetve panaszügyintézés céljából:
Székhely: |
6000 Kecskemét, Kőhíd u. 19. |
|
Ügyfélszolgálat címe: |
6000 Kecskemét, Kőhíd u. 19. |
|
Levelezési cím: |
6000 Kecskemét, Kőhíd u. 19. |
|
Telefonszám: |
+36 76 485 561 |
|
Fax: |
+36 76 485 561 |
|
Elektronikus levelezési cím: |
office@alternative.hu |
|
Weblap cím: |
www.alternative.hu |
|
Ügyfélszolgálati idő: |
hétfő |
8.00-17.00 |
kedd |
8.00-17.00 |
|
szerda |
8.00-17.00 |
|
csütörtök |
8.00-17.00 |
|
péntek |
8.00-16.00 ügyfélszolgálatunk online érhető el az office@alternative.hu címen, valamint a +36 30 9 157 304 telefonszámon |
|
szombat |
zárva |
|
vasárnap |
zárva |
Külső képzési helyszíneken az érdeklődők, jelentkezők, résztvevők kiértesítést kapnak az esetleges egyéb ügyfélszolgálat elérhetőségéről, a panaszügyintézés helyéről.
Ügyfélfogadási időben minden érdeklődőnek lehetősége van szóbeli tájékoztatást kérni a képzéseket érintő valamennyi nyilvános tudnivalóról. Szórólapokat, írásbeli tájékoztatókat is az igénylők rendelkezésére bocsát az intézmény. Elektronikus megkeresés esetén az ügyfélszolgálat hasonló módon válaszol.
Panaszügyintézés rendje
A képzésben résztvevőket a képzés kezdetekor tájékoztatjuk a panaszkezelés rendjéről.
Panasznak minősül a panasztevő nevével ellátott és konkrét esetre történő észrevétel, beadvány, elsősorban írásos formában, de a szóbeli panaszokat is fogadja az intézmény. A képzési folyamat valamennyi fázisában törekedni kell a panaszok okainak megszüntetésére.
1. A résztvevő panaszát szóban vagy írásban közölheti a képző intézménnyel, illetve a képző intézmény érdekében vagy javára eljáró személlyel.
2. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a résztvevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a képző intézmény a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles panaszkezelési űrlapot kitölteni, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a résztvevőnek átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a résztvevőnek legkésőbb a következő bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (4) pontban írtak szerint köteles eljárni.
3. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a képző intézmény köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
4. A panaszról felvett űrlap tartalmazza az alábbiakat:
a) a résztvevő neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a résztvevő panaszának részletes leírása, a résztvevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a képző intézmény nyilatkozata a résztvevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a résztvevő aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
5. Az írásbeli panaszt a képző intézmény - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a képző intézmény indokolni köteles.
6. A képző intézmény a panaszról felvett jegyzőkönyvet (panaszkezelési űrlapot) és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
7. A panasz elutasítása esetén a képző intézmény köteles a résztvevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a résztvevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a képző intézmény a résztvevői jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A képző intézménynek vezetnie kell a panaszkezelés dokumentációját, az eredmények pedig a vezetőségi átvizsgálás bemeneti adatait képezik. Az intézmény vezetőségének feladata az esetekből levont tanulságokat feldolgozni és ismétlődő panasz esetén megelőzésére megoldásokat kidolgozni.
A békéltető testületek székhelyéről, telefonos és internetes elérhetőségéről, levelezési címéről tájékoztatás kérhető ügyfélszolgálatunkon.